DIGITAALINEN ULKOMAINONTA
Digitaalinen ulkomainonta vaikuttaa alitajuisesti.

Ihminen tekee ostopäätöksen, kun kokee yrityksen riittävän tutuksi itselleen. Käytännössä tämä tarkoittaa säännöllistä toistoa, yrityksen esilläoloa ja palveluista muistuttelua. Kuitenkin raja tuputtavan mainonnan ja mieleen jäävän mainonnan välillä on hiuksenhieno. Tämän rajan ylittämisen pelossa moni pienyrittäjän mainos Suomessa jääkin tekemättä, koska kulttuurimme ei ihaile itsensä esiin nostamista - oman erinomaisuuden tyrkyttämistä koko kansalle. Käy lukemassa aiheesta lisää täältä.
Digitaalisen ulkomainonnan vahvuus on ei-ärsyttävä toisto, koska se ei kohdistu kehenkään henkilökohtaisesti; ei henkilön omaan sähköpostiin, postiluukkuun tai suoraan puhelimeen. Ulkoilmassa, ohi ajaessa ihmisen katse hakeutuu kirkkaaseen mainostauluun automaattisesti, jolloin alitajunta alkaa tehdä työtään.
Sosiaalista mediaa selatessa mainosärsykkeiden tulva on valtava - kymmeniä, jopa satoja vuorokaudessa. Tämän silmissä vilisevän syötteen jälkeen ihminen ei kykene muistamaan juuri mitään näkemäänsä.
Digitaalisen ulkomainonnan kautta saatu muistijälki on tehokkaampi, koska ympäristö ja koko "mainostilanne" on erilainen, kuin mihin altistumme jatkuvasti nykypäivänä.
Esim. sisätiloissa kännykän näytön katselu verrattuna kävelyretkeen raikkaassa ulkoilmassa.
Tai "nollat taulussa" ajellessamme autolla (taidat olla kuullut tämän termin useammankin suusta, arvelen).
Emme täysin tiedosta asioita ympärillämme, mutta tarkkailemme ympäristöä silti koko ajan. Tällöin nähty mainos jää alitajuntaan huomaamattamme. Mainostauluilla nostat palveluasi esille useita kertoja päivässä / viikossa / kuukaudessa - ilman, että asiakas sitä edes täysin rekisteröi. Kun tarve palvelulle tulee, alitajunta syöttää ajatuksen = BINGO.
Ne ketkä jaksoivat lukea tänne asti, ovat todennäköisesti kiinnostuneet tästä aiheesta. Heille vähän lukuja pöytään:
- mainos näkyy taululla vähintään 5 sekuntia jokaiselle minuutille. Eli tunnissa 60 krt, vuorokaudessa 1440 krt.
- parhaimmillaan näyttöjen ohi ajaa 11-13 000 autoa /vrk. Lisäksi jalankulkijat. Voitanee siis puhua laajasta näkyvyydestä eri ikäluokille.
Ja kun laitetaan vähän rahapuhettakin sekaan:
Muutaman sadan euron sijoituksella mainos näkyy yli kymmenen tuhatta kertaa. Montako lukukertaa ajattelet saavasi samanhintaiselle lehtimainokselle?
Ole yhteydessä asian tiimoilta niin kerron lisää!
Voit myös klikata itsesi tänne, lisätietoja katsomaan.
-Niina